Varrezat e Sharrës, vetëm njëra nga dy varrezat e mëdha të qytetit, janë të mëdha, megjithëse jo fort të vjetra. Aty një qen po fle si dhuratë e fundit dashurie për jetën në jetën e së dashurës.
Rastësia e gjetjeve të mija, tregon se jo shumë para fillim viteve 70-të kish nisur prehja e trupave atje. Por befasuese. Vdekja në qytet ja del gjithmonë të jetë befasuese. |
Qyteti dhe vdekja IIIVazhda e shkrimeve "Vdekja dhe qyteti", që unë nisa në Korçë e vazhdova në Elbasan, mbërriti në Tiranë.
Por në Tiranë nuk është më "Vdekja dhe qyteti", por tashmë është "Qyteti dhe vdekja." Ashtu si edhe në qytetet e tjera reflektimi i njërës tek tjetri, dhe anasjelltas, është i shpejtë për ti arritur njohjes. Por këtu ajo shumësi sikur nënshtron gjithçka, madje edhe veten e vet, dhe i arrin syrit më shumë si një qytet, megjithëse është vdekja, ajo që mban atë strehimore gjigande trupash. |
Dhe kjo shumësi fillimisht padyshim ka shkaktuar frikë. Një frikë që nuk është pa gjurmë/ një gjurmë në rrethimet e hekurta që hasen në një zonë të taktuar me njëfarë rregullsie. një intimitet i kërkuar e marrë vështirësisht. Një intimitet disi në alarm. Një rrethim, si fshehje, si mbrojtje një ndjesi jo aq e ëmbël arkitektonike në ata kafazë. NJë nevojë nervoze për intimitet. Ndërkohë që relievi kodrinor mund të lejonte një imagjinatë më të këndshme.
Në fakt, në ato pak raste, kur në atë shumësi të madhe haset një vepër arti ajo është plot shije. Në to ka personazhe që sjellin një plotni që e ka vetëm një bust i mirë. Një humbje e një dhimbje që të gjithë e dimë e e nderojmë se edhe vetë jetojmë, me të pranë jetës, por si pjesë e artit, si lexim i një përpjekje komunitare për estetikë, apo përpjekje për tu shkëputur nga kolektiveteti, e kështu me radhë paraqet interes.
Por në terma të përgjithshëm nuk ka shumë. Religjoni patjetër që është aty. Mos kish pas vdekje nuk do kish pas as religjon. Ma merr mendja. Por vdekje ka gjithmonë, prandaj ka dhe religjon.